Çözümlerde Yaşayın
ISO 9001, ISO 9000 serisi standartlarındandır. ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi ile birlikte, organizasyonun kendisini iyileştirebilecek bir altyapıya kavuşması ve müşteri memnuniyetini hedefleyen bir kültür kazanması hedeflenir.
ISO 9001 standardı, yönetim sistemleri standartları arasında dünya üzerinde en fazla kabul görmüş ve belgelendirilmiş standarttır. ISO 9001, onu elde eden firmalara etkili ve etkin bir sistem oluşturmak için fırsatlar tanır. Bu fırsatı doğru kullanabilen firmalar, aksayan yönlerini iyileştirebilir, müşteri ve çalışan memnuniyetini arttırabilir.
Kalite yönetim sistemi, tüm yönetim sistemleri standartları içerisinde temel sayılabilecek bir yapıdadır. ISO 9001 revizyonu 2015 yılında yayınlanmış ve Annex SL denilen yapıya geçmesiyle ve dönemin gerekliliklerini bünyesine katmasıyla daha modern bir hale gelmiştir. Dolayısı ile firmaları eskiden zorlayan durumlar daha esnek hale gelmiş ve firmaların kalite yönetim sistemine adaptasyon imkanı artmıştır.
Peki bu denli faydalı olan bir sistemi kurarken nelere dikkat edeceğiz?
Yukarıda saymış olduğumuz maddelerin hazırlanması elbette ki tarafınızca gerçekleştirilebilir. Çalışanlarınız veya siz ISO 9001 maddelerini doğru şekilde algılayarak, doğru uygulamaları sisteminize kazandırabilirsiniz. Fakat şu ana kadar yüzlerce proje yönetmiş, yüzlerce sistem tecrübesi olan bir ISO 9001 danışmanı, sisteminizi daha kısa süre içerisinde ayağa kaldırabilir ve denenmiş, sonuç alınmış yollarda rehberlik yaparak firmanızın zaman ve motivasyon kaybetmenizin önüne geçer.
ISO 9001 danışmanlığı faaliyetlerimizi 2005 yılından bu yana ve koşulsuz müşteri memnuniyeti yaklaşımı ile gerçekleştiriyoruz. Çalışma gerçekleştirdiğimiz kuruluşları görmek için Referanslarımız yada bizimle iletişime geçmek için İletişim sayfasını ziyaret ediniz.
ISO 10002, müşteri şikayetlerin sistematik bir şekilde ele alınarak müşteri memnuniyetinin iyileştirilmesini hedefler. ISO 10002 standardı ile müşteri şikayetlerinin ele alınması için bir rehber elde etmiş olursunuz. Müşteri memnuniyeti yönetim sistemi her sektöre ve her boyuttaki kuruluşa uygulanabilmektedir.
ISO 10002 bir süre önce yapılan araştırmalara göre bir ürün veya hizmeti satın almış ve şikayette bulunmuş kişilerin %48’i ürün/hizmeti bir daha almayacağını belirtmişken; %82’si problemleri giderildiğinde yeniden satın alma yapabileceğini belirtmiştir.
Bu araştırmadan çıkarılacak ders şudur: Müşterilerimiz problem yaşadıkları için değil, problemleri ile ilgilenmediğimiz için bizden alışveriş yapmazlar. Siz de sürekli müşteriler kazanmak istiyorsanız müşterilerinizin problemlerine zaman ayırmalı ve çözümlemelisiniz.
Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi, ISO 9001 ile kolayca entegre edilebilen bir standarttır. Bu standart ile kuruluş, müşteri ve ilgili tarafların yönetimi konusunda bir yol haritası elde edebilirsiniz. Müşteri memnuniyeti danışmanlığı ile;
ISO 14001 çevre yönetim sistemi, uluslararası kalite yönetim sistemi (ISO 9001) yapısını baz alan, çevresel konulara odaklanmış kalite sistem standardıdır.
ISO 14001 çevre yönetim sistemi danışmanlığı ISO 14001 çevre yönetim sistemi ile kuruluşlar, çevre boyutlarını belirleyebilir, riskleri yönetebilir ve bunu sistematik hale getirebilirler. OHSAS 18001 ile birçok ortak madde içermektedir. Dolayısı ile ISO 14001 kurulumu, ISO 9001 ve OHSAS 18001 yönetim sistemlerinin olduğu kuruluşlarda çok daha kolaydır.
Dünya günden güne daha kirli ve yaşanamaz bir hal alıyor. Dünya’ya yön veren markalar bunun nasıl bir tehdit doğurduğunun farkına vardılar. ISO 14001 uygulamaları bu firmalar tarafından uygulanmaya başladı ve tedarikçilerinden de aynı hassasiyeti göstermelerini talep ettiler. Çünkü bu kuruluşların çevreye etkileri muazzam boyuttadır ve tüketici doğaya zarar vermeyen, çevre bilincine sahip markaları tercih etme eğilimindedir. Bu şartlar altında markaların ISO 14001’i uygulamaktan başka çareleri kalmamıştır. Tam bu noktada ISO 14001 danışmanlık firmaları devreye girmiş ve çeşitli kuruluşlara hizmetler sağlamışlardır.
ISO 14001, yeşil vizyonlu bir firma olmak isteyen kuruluşlar için hayati öneme sahiptir. Çevre yönetim sistemi belgesi ile birlikte kuruluşlar, tüketici gözünde çevreye değer veren bir marka konumuna yükselebilirler.
Firmanıza değer katacak, ISO 14001 çevre yönetim sistemi danışmanlığı çalışmaları ise şu sıra ile ilerlemektedir:
Eğer ISO 14001 danışmanlık öncesinde ISO 9001 yönetim sistemi ile ilgili ihtiyacınız var ise ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.
ISO 14001 sistemi kurulmuş olan firmanın ISO 14001 belgesi almak istediğinde ISO 14001 konusunda akredite olmuş bir belgelendirme firması ile anlaşması gerekmektedir. ISO 14001 belgelendirme gereklerini karşılayıp karşılamadığı konusunda denetime tabi tutulan kuruluş, olumlu neticelenen bir denetimden sonra ISO 14001 belgesi alabilir. Tabi belgelendirme denetiminden önce ISO 14001 danışmanlık hizmeti almış olmanız işlerinizi hızlandıracaktır. Bunun için Vizyoner Danışmanlık gibi ISO 14001 danışmanlık firmaları ile irtibata geçilmesi gerekmektedir.
ISO 14001 belgelendirme firması, ISO 14001 denetimi sonrasında bir rapor hazırlar. Bu rapor içerisinde olumlu yönler ile birlikte iso 14001 uygunsuzlukları da rapora yazılır. ISO 14001 belgesi almak için bu uygunsuzluklar ile ilgili bir aksiyon da alınmalı ve sertifikasyon firması bilgilendirilmelidir. Tüm bunlar tamamlandıktan sonra ortalama 1 ay içerisinde iso 14001 belgesi tarafınıza kargolanır.
ISO 14001 danışmanlık faaliyetlerini gerçekleştirmek, uzman bakışı ve tecrübesi gerektirmektedir. Çevre boyutları, çevresel etki değerlendirmesi çalışmaları ISO 14001 temelini oluşturan konulardır. Bu konularda yapılacak olan hatalar sistemin bütününü etkileyeceği için en başta yapılacak çalışmaların önemi büyüktür. Eğer siz de zaman kaybı yaşamak istemiyorsanız ve sistemin ana faaliyetleri konusunda doğru çalışmalarda bulunmak istiyorsanız Vizyoner Danışmanlık’ı tercih edebilirsiniz. Vizyoner Danışmanlık, Konya ve ilçeleri başta olmak üzere ülke genelinde hizmet verebilmektedir.